Produkty za darmo

W poprzednim artykule przedstawiliśmy możliwe sposoby zareklamowania swojego produktu poprzez udostępnianie konsumentom produktów za darmo.
Bardzo rzadko zdarza się, aby producent lub dystrybutor bezpłatnie rozdawał pełnowartościowe produkty, ponieważ bardzo często wiąże się to z dużymi kosztami, których firmy starają się unikać.
Dołączenie produktu za darmo do pełnowartościowego produktu, które możemy bardzo często otrzymać w dużych sieciach supermarketów, hipermarketów, czy nawet osiedlowych drogeriach to bardzo dobry pomysł na promocję swoich produktów. Czy jednak mamy pewność, że dołączony produkt trafi w ręce innych konsumentów? Przecież zwiększenie sprzedaży oraz zwiększenie znajomości produktu  to nasze główne i podstawowe cele marketingowe. Dołączanie tzw.sampli do innych produktów jest bardzo prostym działaniem marketingowym, które mimo swojej prostoty nie jest do końca skuteczne. Obdarowując konsumenta dodatkowym mini produktem, możliwe, że zachęcimy go do zakupu, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie to jednorazowy zakup. Tego typu działania mają jeszcze jedno poważne zastrzeżenie – nie otrzymamy informacji zwrotnej od konsumenta dotyczącej jakości produktu jak również nie dowiemy się, czy dodatkowym produktem obdarował drugiego konsumenta.
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że efektem końcowym tych kilku zastrzeżeń, pod adresem rozdawania produktów za darmo, które zostały przedstawione powyżej, jest rozwój stosunkowo młodej dziedziny jaką jest marketing rekomendacji.  Spontaniczne rekomendacje międzyludzkie istnieją tak długo, jak długo ludzie ze sobą rozmawiają.  Marketing rekomendacji wykorzystuje tę spontaniczną i szczerą wymianę zdań między ludźmi do budowania działań sprzedażowych oraz marketingowych strategii. Dołączanie produktów za darmo jest bardzo efektywnym działaniem marketingowym, które na pewno zachęci przeciętnego konsumenta do zakupu ale na jednorazowym zakupie może się skończyć. Marketing rekomendacji może natomiast rozszerzyć naszą strategię marketingową na długofalowe działanie dając nam równocześnie wiele informacji zwrotnych od konsumentów. Szczegółowo o działaniach marketingu rekomendacji,m produktach za darmo i ich długofalowych skutkach napiszemy niebawem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>